La Fundació Joan Brossa ha inaugurat el Centre de les Arts Lliures, que integra en un sol edifici el Teatre Joan Brossa i l’espai expositiu de la fundació, ara ampliat. La voluntat, però, és que les disciplines del centre estiguin en diàleg permanent, d’acord amb l’esperit del polifacètic Joan Brossa. “Arts Lliures perquè Brossa feia el que volia. La idea és que no hi hagi fronteres entre disciplines”, explica Maria Canelles, directora d’Arts Visuals i Poesia, per bé que el centre té una direcció col·legiada en què també hi ha Marc Chornet (Arts en viu) i Sheila Eroles (Producció).
La idea és que no hi hagi fronteres entre disciplines
Espectacle itinerant
En un homenatge clar a Hermann Bonnín, durant anys director de l’Espai Escènic Joan Brossa i del programa Barri Brossa d’espectacles al carrer, la inauguració ha començat amb un muntatge itinerant a l’espai urbà: CercaBrossa. Itinerari que ha anat des del carrer de l’Allada-Vermell, antiga seu de la Brossa, fins a l’edifici de la Seca, seu del Centre de les Arts Lliures.
Espectadors i vianants sorpresos han escoltat poesia de Carles Rabassa, han vist ‘El ventríloc’, fragment de poesia escènica de Brossa a càrrec de Judith Forner, o el teatre visual de la companyia Llum de Fideu. El recorregut ha acabat, ja a l’interior del centre, amb un solo de la ballarina Blanca Tolsa.
Cinc espais expositius
L’espai expositiu ampliat del centre està dividit en cinc apartats. En un hi ha l’exposició permanent ‘La Serp viva’, a cura de David Bestué, dedicada a la figura i l’obra de Joan Brossa. En una altra s’hi pot veure la peça ‘El Ganxo’, de Lola Lasurt, a partir d’una investigació sobre l’òpera homònima de Josep Mestres Quadreny amb llibret de Brossa.
També hi ha exposades tres mostres d’artistes o col·lectius guanyadors de la convocatòria oberta PostBrossa21. Són ‘Cel·luloide despentinat’ d’Antoni Pinent i les instal·lacions )cº, de Pedro Torres, i ‘Los figurantes’, de Ça Marche.